Nutidstræning

Jeg øver mig med jævne mellemrum på at være tilstede i nuet. Som f.eks. lige nu, hvor jeg sidder og skriver dette indlæg. Tænker over hvordan det føles under mine fingre; den fine sprøde lyd, der lyder når jeg presser tasterne ned, så de former ord, der gengiver mine tanker.

Men det er ikke altid let. Nu ta’r tankerne nemlig af: lytter til fjernsynets lette baggrundsstøj, kommenterer på Marius’ småsludren her ved siden af på sofaen, og registrerer den dejlige følelse over han er hjemme idag.

Det var en impulsiv lyst til at være sammen med ham her til formiddag, der gjorde det. “Vil du blive hjemme i dag?” spurgte jeg i morges. “Jaaaa!” hvinede han og her sidder vi så: med yndlingsfilm, morgenmad, te, computer og tæppe. Vi hygger gør vi – og træner nu’et…

Leave a Reply

