Læsehest

Jeg er igang med flere bøger for tiden. Er i det hele taget blevet lidt af en læsehest. Og det var jeg ellers ikke. Men nethandel har gjort det nemt at orientere sig og købe på alle tider af døgnet – også på dansk, selvom man bor i udlandet – og så buner blog-universet med anbefalinger, jeg bli’r inspireret af. Så kunsten er faktisk blevet at begrænse mig.

Jeg har på nuværende tidspunkt 6 bøger liggende, der venter på at blive udforsket, er igang med 3 og har netop bestilt 2 nye. Derudover fandt jeg lige 1½ time til at genlæse min yndlingsbog: “Prioritaire” af Iselin C. Hermann.

Af de 3 igangværende bøger, får denne ene et par ord med på vejen: “Skriveredskaber – 47 uundværlige råd til skribenten” af Roy Peter Clark. Et fantastisk opslagsværk, når jeg skriver og har brug for inspiration. “Tænk på det at skrive som tømrerarbejde, og betragt bogen som din værktøjskasse. Du kan låne et skriveredskab, når som helst..”, skriver forfatteren i sin introduktion. Og det gør jeg så med stor fornøjelse og ligeså stor gavn, håber jeg.

One thought on “Læsehest

  1. Hvor lyder det dejligt at du har gang i så meget læsestof – det er rigtigt det var ikke lige dig tidligere – det er godt du er blevet så glad for det.
    Og lille søde Marius og hans hysteriforme anfald – jeg synes du er fantastisk til at bearbejde ham og jeg synes din tålmodighed er stor – selvom du har lidt Andersen´sk temperament !
    Knus
    mor

Leave a Reply

