Det du tror, du er og kan

Jeg har siddet og skrevet på mit kommende nyhedsbrev her til morgen. Og det er som altid ret berigende arbejde. Denne gang handler det om overbevisninger. Det vi tror om os selv og vores evner til at gøre eller ikke gøre det, vi gerne vil. I den forbindelse tænker jeg på et citat jeg læste forleden. “Det du tror du er, ikke det du er, er tremmerne i dit personlige fængsel”.  Den la’r vi lige stå et øjeblik…

Når jeg skal formulere et nyhedsbrev, lærer jeg som regel noget nyt eller får en anden vinkel på det emne, jeg skriver om. Når jeg skal formulere, så andre skal forstå, så udfordrer det min oprindelige læring og tvinger mig til at forstå på ny. Og det kommer mine læsere til gavn, tror jeg. Og det gør mig glad og tilfreds. Se det er en støttende overbevisning. Jeg tror på, at fordi jeg lærer noget nyt, så får mine læsere en bedre oplevelse, og det bli’r jeg glad af. Det er ikke noget, jeg kan bevise er sandt – jeg vælger blot at tro.

Og det er lige det, der er med overbevisninger. Vi har dem selvom vi ikke ved, om de er sande eller ej. Men de støttende af slagsen behøver vi ikke lave om på – dem skal vi snarere samle på. De begrænsende derimod, såsom jeg kan ikke få et deltidsjob i en blomsterhandler, fordi jeg ikke er udlært, og det er jeg bare sådan lidt små-ked af, den kunne jeg nok med fordel se lidt efter i sømmene…

Leave a Reply

