Frygt – ven eller fjende?

De seneste par dage har jeg virkelig følt min frygt. Den irrationnelle, selvskabte frygt, som sidder oppe mellem mine ører. Den er dukket op som følge af nogle hændelser, der ikke faldt ud til min fordel (og selvfølgelig ikke pga dem, der faldt godt ud og som jeg lige har glemt her midt i modvinden).

Det er ikke særlig kønt, ej heller særlig konstruktivt, når jeg er i det. Men på en eller anden måde er det alligevel okay. For det snedige med frygten er – har jeg endelig lært – at den kun viser sig, når noget er vigtigt nok. Så jeg ved godt, at det er et positivt tegn og at jeg skal lytte efter, hvad frygten har at sige mig. Også selvom jeg allerhelst vil kravle ned under dynen, ind i tryghedens hule og først komme ud, når faren er drevet over.

Men særligt ansporet af gårsdagens yoga med afsluttende meditation, så ved jeg, at der kun er en vej frem. Og det er at se frygten dybt i øjnene og handle hen mod det, jeg gerne vil. Alt andet er jo det rene selvbedrag når man tager det potentielle resultat i betragtning: nemlig at få det arbejdsliv, jeg drømmer om. 

I skal I få lov at høre mere, når jeg har handlet. Uha – det lugter af forpligtelse det her!

Godt så! Jeg forpligter mig og lader jeg høre nærmere, når jeg har handlet på min frygt.

Leave a Reply

