Teknologisk amøbe

Her til eftermiddag har Marius leget computer med sin far og til aften så begge unger små filmklip på fars telefon. Far leger også nintendo med dem, spiller spil på fjernsynet og de diskuterer, hvorvidt eller måske snarere hvornår, de skal ha’ en wii!

Nogle gange tænker jeg, at jeg måske burde gøre det noget mere i det her teknologilegetøj. Men hvis jeg skal være ærlig, så gider jeg det ikke. Det siger mig ikke noget. Er det forkert? Burde jeg?

Jeg hører til tider fra andre mødre, at de sætter sig ind i det her univers dels for at vide, hvad ungerne laver men i lige så høj grad for at være med på moden. Så måske er jeg bare håbløs umoderne, når jeg hellere synger, danser, spiller brætspil eller kort, leger med lego-klodser, bager boller eller spiller badminton med mine børn. Men så må jeg være det. Jeg synes faktisk, det er rigtig fint, at der er forskel på, hvad mor og far leger med deres børn. Også selvom det måske betyder, at jeg fastholder mig selv i et traditionelt mønster om, at far ta’r sig af det teknologisk mere avancerede (og jeg dermed forbliver en amøbe inden for netop det felt) og mor ta’r sig af de mere bløde og kreative aktiviteter.

Moderne eller umoderne, rigtig eller forkert – jeg har faktisk ikke lyst til at “burde” noget som helst, så jeg tror jeg holder snuden i sporet og la’r husbond klare den teknologiske opdragelse af vores børn 🙂

Leave a Reply

