Arbejdsløshedsafkast

Det er drengenes dag i dag. Far og søn er taget til Bruxelles sammen for at “ordne nogle papirer på ambassaden og tage på herrefrokost bagefter”.

Jeg synes, det var en helt forrygende god ide, da min mand i aftes bekendtgjorde, at han nok skulle tage sig af Marius idag. Han har nemlig skolefri. Og papa har stadig arbejdsfri (for de uindviede betyder det, at han stadig er arbejdsløs). Men som han sagde i går: “Jeg har jo tid nu og måske er det snart slut, så hvem ved, hvornår jeg får muligheden for sådan en dag med Marius igen”.

Halleluja og hurra! Jeg klapper i mine små hænder dels over det gode initiativ, der så gjorde at jeg kunne arbejde (og hygge-blogge), dels fordi det bekræfter vores valg sidste år om at sige nej tak til dumme-job-tilbuddet efter om-struktureringen og ja tak til arbejdsløsheden. For det valg har vist sig at være guld værd. Ikke i kroner og ører men i familie og værdier. Og det er da et afkast, der er til at tage og føle på.

One thought on “Arbejdsløshedsafkast

  1. Det lyder som en dejlig dag for drengene, jeg tænker Marius føler sig rigtig stolt over sådan en herretur.
    Mor

Leave a Reply

