Lykkerus

Det har været og er stadig en skøn formiddag. Det er en af de dage, hvor jeg hylder og rummer nu’et i al dens glans, fordi jeg ganske enkelt er der. Mange tanker passerer forbi nethinden som altid, men idag hæfter jeg mig ikke rigtig ved dem, konstaterer blot, at de er der. Og prøver så alligevel at fastholde nogle af dem i forsøget på at viderebringe jer den her momentane lykke-følelse.

Jeg er let og ubesværet, arbejder glad og koncentreret og formår at se mit liv oppe fra i et større perspektiv. Jeg glæder mig over, at jeg er, hvor jeg er. At min livsvej har ført mig hertil. Jeg er taknemmelig over en masse ting: at være flyttet til Belgien, at ha’ taget en ny uddannelse, være blevet indført i yoga’ens verden, kunne fordybe mig i kreative aktiviteter,  at være selvstændig, ældre, klogere, mere indsigtsfuld, være mor, kone, søster, datter og måske det bedste af det hele: at være mig selv. Jeg griner ved tanken om, at jeg lige nu glæder mig til at blive 40. Ofte er det noget, man frygter, synes jeg at læse i bladene. Men jeg glæder mig. For de senere års erfaringer fortæller mig, at livet kun bliver skønnere og smukkere med årene. Lidt som en god vin!!

PS: Kontrasten til gårsdagens frygt-indlæg skal nok findes i, at jeg fik handlet på min frygt. Tog det første spæde skridt og fik dermed sat skub på den positive momentumslavine.

Leave a Reply

