Svar udbedes

Sidder her og venter på et svar. Et svar på, hvordan jeg skal gribe en problemstilling an. Jeg ved godt, at jeg rummer svaret for hvem skulle ellers gøre det? Mit problem, min løsning – sådan hænger tingene sammen.

Mens jeg venter, ved jeg dog godt, at svaret næppe indfinder sig, mest som jeg venter det og ønsker det skal dukke op. Har faktisk erfaret adskillige gange nu, at det indfinder sig, når hjernebølgerne sænker farten. Og det er ikke med hænderne på tasterne men som oftest midt i en meditation eller på ved ind i søvnens første fase. Så faktisk er det spild af tid og sidde her og vente.

Jeg snupper en notesblok med ned til natbordet. Så kan jeg grifle ned, når svaret lander. For ligeså meget jeg tror på, at svaret kommer til mig, ligeså meget ved jeg, at jeg ikke kan huske det, hvis jeg ikke skriver det ned med det samme. Og hvem vil gå glip af egne guldkorn, ja, jeg spør bare?

One thought on “Svar udbedes

  1. Pingback: Inspirationens forklædninger « Louises lakridser

Leave a Reply

