Hvem sagde succes?

Over frokosten i dag sagde min bedre halvdel: det kører da egentlig ret godt for dig lige nu, gør det ikk’? Du har handlet på din blomsterdrøm, du har kunder i coach butikken, du laver interessante workshops, du har gang i din blog. Det er da ret godt!

Det mest fantastiske er, at han har ret men sådan som han sagde det, havde jeg ikke lige tænkt på det. Og der skulle åbenbart en spejling tilbage fra ham til at jeg tydeligt kunne se det – og anerkende det. For jeg har ofte en tendens til at negligere mine egne såkaldte succes’er eller i hvert fald ikke råbe dem højt ud. Måske er der lidt jantelov over det ved nærmere eftertanke? Hvem er jeg til at komme at sige, at jeg har gjort noget stort eller har bedrevet en succes? 

Sådan har det i hvert fald været tidligere – måske indtil denne blog kom til. For her har jeg delt mine succesoplevelser simpelthen fordi det gør godt at dele. Så jeg tror, jeg er blevet bedre. Nej, jeg er blevet bedre til at anerkende mig selv for mine talenter og mine handlinger. Men jeg er stadig i process og skal stadig øve mig. Så meget desto dejligere er det, at der er en vågen mand, der kan spotte og sætte ord på den momentane succesfornemmelse, jeg oplever lige nu, så jeg for alvor kan se den.

2 thoughts on “Hvem sagde succes?

  1. Sjovt det dér med din succes – jeg sagde til mig selv, netop i dag, da jeg hørte om dine to sidste succeser – “det kører sgu da for hende”…… Så selv om du måske ikke lige selv var den udfarende, som ringede og fortalte om de seneste succeser, så ER de der jo. Og, ja, sådan er det tit i det vi normalt kalder Jantelovs-Danmark – måske har du taget et lille stykke Jantelovs-Danmark med til Belgien? I andre lande findes Janteloven jo slet ikke – gad vide om den findes hos de indfødte belgiere i Belgien?

    • Jeg ved ikke om belgierne har den opfattelse. Jeg har aldrig stødt på den men måske fordi jeg heller ikke har ledt efter den. Jeg har måske nok taget lidt Jantelov med herned men så sender jeg den hermed retur :-).

Leave a Reply

