Salte salmiak suk

Åh, hvilken salighed. Vi har fået en ny butik i byen: Hema. Det er en hollandsk kæde og en af mine yndlingsbutikker, fordi de har alt det, man ikke lige ved, hvor man ellers skal finde. Jeg nævner i flæng: billige, gode knæstrømper i str. 41, farligt kork-sværd til fastelavnspiraten og hårbøjle-fletninger til Pippi, herre-undertrøjer med v-hals, mini-tandbørster til sønnikes dobbelt-facedet hjørnetand, sjovt gavepapir, anderledes børnetøj, viskestykke-klips og meget mere. Men mest af alt har de salmiak slik.

Disse fantastiske bolsjer “Old Dutch” er en samling salte saligheder, der vel mest af alt minder om en særdeles vellykket krydsning af spejderhegl og tyrkisk peber. Den ene ta’r den anden og jeg har adskillige gange måtte forbi køleskabet og sådan lige ud af kartonen hælde lidt mælk ned for at nautralisere salmiak-chokket i min mavesæk. Men hvor jeg dog elsker disse små godbider og kender jeg mig selv ret, overlever posen ikke til i morgen. Mon ikke resterne fordufter under aftenens skype-opkald med bedste-veninden i DK? Tror det; nyder det!

7 thoughts on “Salte salmiak suk

  1. Jeg har aldrig set, at de har noget, der kan bruges i Hema – men det ser ud til at være næsten ligesom ‘derhjemme’! Jeg plejer at gå amok i Dille & Kamille – jeg ved ikke, om der ligger en ude ved dig? Der har de Heksehyl, Tyrkisk Peber og noget, de kalder finsk lakrids… men det smager som dansk saltlakrids – og så er det oven i købet billigt 🙂

    • Kender ikke Dille & Kamille men de hollandske koncepter/produkter har det med at tale til mig – synes vi har en del ligheder eller smagssammenfald, så det må afprøves næste gang jeg er i BRX om ikke andet så for slikkets skyld!

  2. De bolcher ser fantastiske ud. Er også helt vild alt i salmiak bolcher og kender godt det med mælken som hjælper og gør at du liiiige kan tage et par stykker mere. Kan vi udveksle xx fra Danmark med salmiak bolcher fra Hema? Kh Karin

    • Det kan sikkert udmærket lade sig gøre. Hm – hvad skulle udvekslingen mon bestå af?? Der var noget med nogle summerbird mandler med lakrids, var der ikke?
      Kh Louise

    • Åh Nille – det ser helt fantastisk ud. Et farligt sted at lande, tror jeg, når man som jeg har ubendig hang til det salte. Tak for adressen!

Leave a Reply

