Brussels Mini City Guide

Har i dag været på tur i byen med min blog-allierede, Alison.

Første indslag på dagsorden var mit forslag. Et besøg hos Daniel Ost – byens skønne blomsterdekoratør, Belgiens svar på Danmarks Erik Bering. Han holder til i den lige så skønne art nouveau butik på rue Royal.

Derefter tog vi forbi et af Alisons nye fund. Envirkelig interessant butik, der udefra bare ligner en lidt kedelig en af slagsen. Men det er bestemt ikke bare en butik men et show room af dimensioner, nemlig et helt hus: Emery & Cie. Et fantastisk sted med alt i kakler og klinker, tapetter, tæpper, tekstiler, maling og lidt i lamper, møbler og keramik. Det her klinke-gulv gad jeg godt ha’ i mit badeværelse.

Vi fik frokost på café Novo på Place de la vielle Halle Aux blés, hvor vi fik skønne marokanske fallafels med frisk salat, myntesalsa og krydret yogurt.

Derefter et smut forbi Palais des Thés for at få fyldt te-depoterne op og endelig sluttede vi af i det store asiastiske supermarked Kam Yuen tæt ved la Bourse, hvor jeg fik kondenseret mælk til et bageforsøg på hjemmelavede müslibarer, jeg har læst om her og en gigantisk pose saltede mandler til snacks og salater.

Alt i alt en rigtig dejlig dag, hvor vi også fik vendt diverse expat-emner og muligheder samt nærmest alt om blogging.

6 thoughts on “Brussels Mini City Guide

  1. Hvor ser det skønt ud!! Kan man ønske sig sådan en dag, næste gang man er i Bruxelles? Især lød den marokkanske fallafel rigtig god – mine tænder løb pludselig i vand ved minderne fra andre skønne måltider i mellemøsten, hvor de bare kan det dér med youghurt og mynte.

    Jeg læste en gang, at Bruxelles er en gastronomisk højborg, fordi man netop kan finde gode restauranter fra stort set alle verdens køkkener samlet i én by. Og jeres oplevelser i dag lyder egentlig også meget multinationale.

    Herligt at bruge byen så intenst, når nu den ligger lige dér ved siden af, hvor man bor!

  2. I thought I had your blog in my RSS reader but obviously I didn’t because I totally missed this. I love your photo of my favourite floor 🙂 It was a great day and we need to do it again soon!

  3. Hej Louise, Jeg er faldet over dit billede af det utroligt flotte klinkegulv, i min søgen efter klinker osv til min nye hus hvor jeg skal have nyt badeværelse. Når jeg følger linket Emery & Cie kan jeg ikke finde lige netop de klinker du har billedet af. Kan du hjælpe?

Leave a Reply

