For og ikke alt det imod

Min mand har fået et projekt, et konsulent arbejde, der indebærer at han skal rejse til Tunesien i 2 måske 3 måneder fra på næste tirsdag.

Jeg kan mærke, at han gerne vil det, at han er glad for at skulle igang med at arbejde igen efter et års arbejdsfravær. Derfor er jeg også glad – virkelig. Men jeg må alligevel arbejde på at se alt det positive i, at familien skal splittes i nogen tid. Og det kræver, at jeg overdøver den del af mig, der har det med at klynke, at det er så synd for mig, at jeg skal være på, være alene, være foruden i en tid.

Så derfor denne lille øvelse i positiv tænkning i håbet om at det kan kickstarte min egen process om at tilgå en på papiret ikke ideel men heller ikke umulig omstændighed med oprejst pande.

Når min mand er væk, kan jeg blandt andet:

– søbe i mit danske nettv univers om aftenen uden at føle at jeg negligerer den fælles sofa-hygge

– høre min musik, når som helst og hvor som helst

– undlade at skulle dele morgenens varmtvandsration

– få ALLE aftenens left-overs til frokost

– lave stegt torskerogn og grønne ærter til aftensmad eller bare koldskål med cornflakes

– tage til DK 2 gange i løbet af foråret

– give ungerne og mig 2 af de lækre chokolademuffins hver i stedet for 1½, da der er 6 i pakken

– sende prinsessen til bageren om søndagen uden at skulle dulme farens frygt og uro i det pågældende kvarter, der ta’r

– glædeligt aftage dråberne, der falder fra min husbond bestyrkede selvtillidsskuldre når han vender tilbage, for når det regner på præsten, drypper det som bekendt også på degnen.

4 thoughts on “For og ikke alt det imod

  1. Good for you for looking at the bright side! I would have a very hard time with this too but another bonus is maybe a travel opportunity for you!

    • The travel opportunity to Tunesia is of course a possibility but at the moment, it doesn’t fit with our other plans in general. But we’ll get along anyway, for sure 🙂

  2. Du er fantastisk, Louise – sikke en fin og oprejst-pande- opremsning du får frem. Kan tilføje at du får avisen for dig selv om morgenen, du får ALLE krammere og kys i flere måneder og tænk hvor mange de bliver, du får al den fordybelse og alenetid du vil til dit projekt nye arbejdsliv, du kan blogge non-stop når ungerne er puttet uden dårlig samvittighed over at være asocial hjemme OG I er sikkert nyforelskede når han kommer retur -heller ikke at kimse af. Må sige at jeg er vild med din slutbemærkning præst vs degn – så enig – så enig. Og husk vi herude i blogland er her – igennem det hele – del med os. KH Karin

    • Ih tak for komplimentet Karin. Det får smilet frem. Og du har helt ret. Jeg kan få en masse mere ud af situationen, når bare jeg lige tuner ind. Tak fordi du gør det tydeligt for mig. Kh

Leave a Reply

