Royale tendenser

Green Box var i går endnu engang rammen om en skøn blomsteroplevelse. Jeg havde tiltusket mig ret til at være med til et intimt blomsterbinderkursus for gode kunder.

Aftenens tema var forår men med kraftige royale tendenser. I sidste uge havde Green Box nemlig fået til opgave af kommunen i Waterloo, at lave en buket til Belgiens Dronning Paola i anledning af hendes åbning af en udstilling i byen. Fabrice (le patron) havde derfor kreeret en anderledes buket i et slags stativ af birkebark-lameller og med roser, ranunkler og orkideer. Jeg var ikke selv tilstede men har venligst lånt nedenstående billede fra kommunens hjemmeside.

Det var denne buket, vi skulle forsøge at efterligne dog med forårsbebuderne orange og gule ranunkler samt hvide anemoner.

En ikke helt let udfordring at få blomsterne til at blive siddende i det her birkebarkgitter men som altid for mig, når det handler om blomster, et sjovt og passionsfyldt projekt, hvis resultat jeg nu nyder i min stue.

One thought on “Royale tendenser

  1. Hvor er den smuk og livgivende, og hvor er du heldig at befinde dig et sted, hvor du har mulighed for at modtage sådan en kreativ undervisning……… Blomster er også min store passion – fuld af glæde og liv

Leave a Reply

