Windy days to come

I morgen rejser Carmine til Tunesien for at arbejde for dem her.

Vi har således lige spist frokost sammen, ham og jeg. Et af det forgangne års små, skønne dagligdagsindslag , som vi har dyrket. Jeg kommer til at savne det. Jeg kommer til at savne ham.

Sådan har jeg også tænkt i weekenden. Jeg har grædt (undskyld mor – nu ved jeg du bli’r ked af det!!), fordi jeg har taget sorgerne og savnet på forskud. Men jeg har også grædt af lykke. Fordi jeg er så pave stolt af den måde, vi har tacklet det sidste år på. Vi er blevet styrket på alle leder og kanter: i familien, i hinanden, i lykken.

Lykken. En fluffy størrelse, som vi ikke desto mindre bevidst har valgt til i det forgangne år, for det var så oplagt, at hvis vi ikke gjorde det, så ville det modsatte nemt finde ind.

Og netop på grund af denne vilje og dette valg, ved jeg også, at selvom morgendagens projektstart markerer en slutning på en særlig tid, en familiesymbiose af de smukkeste, så markerer det også begyndelsen på noget nyt, som vi nok skal klare – endnu engang. Takket være vores sammenhold, vores kærlighed og ikke mindst vores vilje.

Så projekt Tunesien. Kom bare an! Måske bøjer vi lidt i vinden men vi lægger os altså ikke ned.

4 thoughts on “Windy days to come

  1. Jeg kender det med, at moderen læser ‘bekymret’ med – og man passer lidt på med ikke altid at sige det, når tingene ikke er rosenrøde!

    Selvom man har sin omgangskreds og sine venner i udlandet – så ER familien langt væk i visse situationer.

    Men det lyder som om, at der er en god og sund reflektion bag beslutningen. Forhåbentligt kan du også få tid til en tur derned?

    • Yep, som i meeeeeeget langt væk. Men jeg piver ikke (så meget). Skal hjem til dem alle om en uge :-).

      Besøg i Tunesien står helt klart på ønskelisten, men vi har for lidt ferie eller for mange andre forårsplaner i form af communion, konfirmation, afdansningsbal, skolefest mm. som manden i stedet kommer hjem til.

  2. Hvad går “projektet” Tuniesien ud på? Det lyder som om der er flere følelser i “spil”, og du tager dig godt af dem. Jeg får den tanke, at det må din mor være stolt af at se!

    På din blog i dag, ser det ud til at du får en masse spændende og gode ting ud af din situation!!!

    Tillykke med jeres sammenhold, kærlighed og vilje………….

    Måske ses vi i DK, jeg tager dertil på onsdag 😉

    • Mie, projekt Tunesien er min mands konsulent-projekt. Efter mange måneder uden job men med intenst familieliv, rejste han i går afsted for 2-3 måneder og det er den nye situation, jeg reflekterer en hel del over.

      Ja, hvem ved. Måske vi støder ind i hinanden i Dannevang. God tur dertil!

Leave a Reply

