Statusmelding

Hej igen. Så er jeg tilbage efter vores lange påskeferie. 

Det har været et indholdsrigt afbræk fra hverdagen på godt og ondt. Mest godt heldigvis: påskevisit hos svigerfamilien i Metz, biograftur og svømmehal, tiltrængt havearbejde, ugelangt ferieophold i det skønne familiefynske med en afstikker til hovedstaden, besøg af moster og onkel fra USA, ja selv fætteren fra Singapore kom forbi.

Så var der lige et vulkanudbrud på Island, der betød aflysning af planlagt flyhjemrejse og i stedet en 14 timer lang biltur dog i hyggeligt selskab af min barmhjertige og altid beredvillige søster. “Det er force majeur det her, så selvfølgelig kører jeg jer hjem” var nogenlunde hendes ord, efter selv at ha’ brugt 8 timer i en bus hjem fra Oslo. Og vi svarede ja tak til budet.

Den største misere var det udeblivende gensyn med elske-konsulenten og stjerne-faren fra syd. Forventningerne og glæden til 3 ugers gensynet havde været høje, så der var dybt at falde, da det blev kendt, at han ikke kunne komme hjem. 

Men vi har nu tørret øjnene og er tilbage med næsen i sporet efter en dejlig lang skype-samtale (hurra for moderne kommunikation). Det er fremad, det er forår, det er hverdag, det er dejligt og lige for enden af denne uge, prøver vi så igen at få husbonden til kontinentet, så vi kan få indfriet ugers opsparede knus, kys og kram.

Til dig derude – glæder mig til igen at dele, yde og nyde af alt det gode fra bloggens brogede verden.

2 thoughts on “Statusmelding

  1. Det giver begrebet ‘jeg kører dig lige hjem’ nogle helt nye dimensioner, må man sige! Desværre er det ikke sådan lige at køre over Middelhavet og hjem – øv for dig og børnene!

    Jeg ved snart ikke, hvornår de åbner Zaventem – nu ser i morgen også ud til at være udelukket. Men jeg krydser fingre for, at I snart får ham hjem på ferie.

    • Nu prøvetester de da i hvert fald luftrummet. Jeg fik helt kulder, da jeg i eftermiddags pludselig hørte flystøj: nu åbner de igen, tænkte jeg, men læste efterfølgende, at de bare tester. Men det er da en start, så tak for de krydsede fingre Nille – hold dem gerne nogle dage endnu 🙂

Leave a Reply

