Blå søndag

Der er blåt i min have – forglemmigejerne stråler om kap med solen.

Jeg plukker et par stykker; det bli’r til en hel lille flok og jeg nynner mens jeg hygger:

“Jeg vil male dagen blå,
med en solskinsstribe på,
vælge lyset frem for skyggen,
gi´ mig selv et puf i ryggen,
tro på alting, selv på lykken.
Jeg vil male dagen blå”.

Så enkelt, så godt – så sødt, så blåt!

One thought on “Blå søndag

  1. Det blå i haven er fantastisk og vi oplever det mest her om foråret med scilla, forglemmigej, perlehyacinter og hyacinter og så ikke så meget i sommerens løb – den smukkeste forårsbuket man kan tænke sig
    mor

Leave a Reply

