Kom hjem!

Der er kun 2 dage – eller 3 barnetalte nætter – til elske-konsulenten kommer hjem på besøg. VI GLÆDER OS. Og alligevel er jeg atter i savnens vold. Det føles som prikken i mit hjerte, snøren i min hals og piblen i mine øjne.

Det er værst ved aftentide. Når mørket smyger sig om trætoppene og husgavlene som dynen om min savnomtumlede krop. Når det tomme sofahjørne larmer , når te-koppen ensomt fylder på bakken eller når sengen føles ”too big without you”.

Der triller en tåre men den hjælper. Den lyser op på den mørke vej og minder mig om, at savnet er den modsatrettede og uundgåelige anden side af kærligheden. En kærlighed, som på trods af fravær og afsavn – eller måske snarere takket været – gødes, næres og styrkes.

Jeg kigger på uret. 55 timer og 55 minutter igen…

One thought on “Kom hjem!

  1. Enig – Det styrker i den grad et parforhold – at vi når at længes og savne. Det er min erfaring. Dog det lyder som om han har været væk længe. Hyg jer. Kh Karin

Leave a Reply

