Undskyld, jeg roder

Det kan måske ikke umiddelbart ses, men den opmærksomme læser kan have noteret sig, at der ikke er en bestemt rød tråd i mine indlæg. Og så alligevel – de handler jo om mit liv og det er det, jeg skriver om i et forsøg på at fastholde det, der var, er og kommer.

Men jeg er lidt på glatis og føler mine indlæg afspejler dette. Det slår mig faktisk, at det nok er det meget larmende, fraværende emne på bloggen – mit professionelle liv – som gør, at jeg føler jeg roder. Ikke bare på bloggen men også i mit liv. Yikes – den sved!  

Som tidligere omtalt er jeg ret tiltalt af at designe mit eget arbejdsliv. Men det har jeg jo faktisk allerede gjort. Det svinger bare ikke. Tag ikke fejl – jeg holder virkelig af mit job som coach men flere af de omkringliggende ting ved det at være selvstændig morer mig knap så meget. Og så er jeg også lidt ved at gå kold i min niche.

Derforuden er der stadig drømmen om blomster i en eller anden form og en yoga-uddannelse. Og jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal stille op med noget af det.

I bund og grund føler jeg mig priviligeret over at have identificeret ret så klart, hvad jeg godt kunne tænke mig at beskæftige mig med. Men hvordan jeg lige skal få det mikset sammen til et indbringende job med overskud til både pensionen og fælleskontoen og uden ubehagelighederne og gerne med goderne fra det selvstændige liv, den har jeg ikke knækket endnu.

Måske er det her jeg burde realisere drømmen (en anden ja) om at tage på silent retreat? Den lader vi lige stå et øjeblik.

4 thoughts on “Undskyld, jeg roder

Leave a Reply

