Balancegang

Jeg har konstateret lækage i min work/life balance. Der løber ganske enkelt arbejde ud af den. 

Jeg har aldrig hørt om det før. Har netop lige læst en damebladsartikel om 3 kvinders opskrift på at holde work/life balancen intakt. Men her menes helt klart: Hvordan undgår du, at der går for meget arbejde i den? Ikke hvordan undgår du, at der går for meget liv i den? Og det er lidt det, der er ved at ske her, tror jeg.

“For meget liv”, er måske ikke den rigtige betegnelse – det er bare for at understrege, at det ikke er arbejde, der er for meget af. Og i disse forårstider, hvor solen lokker til årstidssysler som blomster-såning og have-nusseri, vil jeg heller ikke brokke mig. Jeg konstaterer egentlig bare, at der er ubalance i balancen og at jeg har lyst til at gøre noget ved det.

Imens jeg venter på svar fra universet på, hvad det er jeg skal gøre, kunne jeg måske arbejde lidt mere på halvmånen her.

En balanceøvelse fra yogaens verden, som jeg vaklede lidt i her til morgen. No wonder! Når der er mental ubalance, er der det ofte også fysisk. Så meget desto mere grund til at øve mig på den fysiske del, for så følger den mentale også med – tror jeg nok!

3 thoughts on “Balancegang

  1. Det plejer ganske rigtigt at være den anden vej rundt; men du ved jo, hvad du vil… så er det bare lige, at universet skal reagere på det! Men det var modigt at smide de gode kager ud 🙂

    Jeg har faktisk selv overvejet at gå til yoga – min lille uges pause har givet mig tid til at tænke; og netop yoga ville sikkert være glimrende for at få balanceskålen til at vippe lidt rigtigere for mig!

    Hav en dejlig torsdag 🙂

Leave a Reply

