Burde, gå hjem!

Følgende scene ta’r sig lige nu ud på prinsessens værelse. To unger ligger i sengen uden strømper, med uglet hår og tøj og spiller Nintendo. Lillemanden råber: “Mor, kommer du ikke op med nogen vingummier?”. Jeg overvejer et øjeblik om det passer sig: slik i sengen, på kommando og her lige før aftensmaden, er det ikke for meget? Men så alligevel. Jeg lader mig overtale af den spontane “frækhed”, det umiddelbare spørgsmål og de bare tæer.

Elsker og misunder nogen gange børn og deres ukomplicerede og uspolerede tilgang til livet. Det kunne jeg som voksen godt lære lidt af. Og det gør jeg så – lige nu. Stængerne på sofaen, stakken af min søsters efterladte sladder- og dameblade inden for rækkevidde og computeren på skødet. Og det selvom jeg burde lægge vasketøj sammen, rydde op efter eftermiddagsfrugten eller bare forberede aftensmad. Men det løber jo ingen vegne, vel!?

2 thoughts on “Burde, gå hjem!

Leave a Reply

