Den hemmelige succesformel

Et af de coaching tips, der har betydet rigtig meget for mig, kommer fra Pernille Melsteds bog “Find din passion på 4 uger”. Hun skriver:  “Hemmeligheden bag længerevarende og ægte succes er at starte med at give dig selv en oplevelse, der nærer de følelser, du længes efter – lige nu“.

Det vil f.eks. sige, at når jeg drømmer om et arbejdsliv, der gør mig glad og passioneret (sådan et har jeg allerede – der er bare for lidt af det), så skal jeg finde mig en aktivitet, der kan nære de følelser her og nu.

Og det er heldigvis ikke så svært. Så kan jeg f.eks. gå i et af mine krea-modes, dvs. kreere, klippe og klistre kort til diverse anledninger.

Bogmærket her blev en side-gevinst af morgenens kreative hovedformål, men jeg kan ikke så godt vise resultatet af det, da det er beregnet til en af bloggens læsere. Sorry!

Men faktum er, at jeg var lige præcis så opslugt, fokuseret og glad for både processen og resultatet, at dagen bare kom til at tage sig rigtig godt ud. Godt begyndt er som sagt halvt fuldendt.

Så hvis du ikke kendte til hemmeligheden før, så er den hermed givet videre med opfordringen om at prøve den af. Hvilke følelser længes du efter og på hvilken måde kan du give dig selv det – lige nu?

Leave a Reply

