Fremtidssikring

Jeg har netop printet den her ud: tilmeldingsblanket til yogalærer-uddannelsen hos Frans Moors i Liege med start d. 30. oktober og så 4 år frem… Ja, bare rolig. Det er altså kun 7 weekender + 1 hel uge om året + selvstudier.

Jeg har ikke udfyldt blanketten endnu, men det er kun et spørgsmål om tid. For jeg har længe vidst, at det var noget, jeg virkelig gerne ville, men så kom der et dårligt knæ i vejen. Det er dog ryddet af vejen – altså ikke knæet men dårligdommen. Og så var der lige den hage, at familiens primære bread-winner var uden job (og dermed kunne finansieringen måske være lidt problematisk), men det er også fortid nu – dels fordi jeg selv har tjent pengene til 1. års undervisning, dels fordi han nu har job (mere om det en anden dag).

Sidst men ikke mindst var der en lille stemme inden i mig, der flere gange antydede, at det måske også var noget pjat med endnu en uddannelse – oveni de 3, jeg i forvejen har. Men den har jeg også fået has på. “At lære er at leve“, kunne jeg passende omformulere H.C. Andersen’s ordsprog til (at rejse er at leve). Og det gør jeg så og spidser blyanten, så blanketten kan blive udfyldt og afsendt.

6 thoughts on “Fremtidssikring

  1. Oh yay! I’m so jealous. I’ve always wanted to do that too. I just got a Yoga program for the Wii fit and it’s been so nice to get back into it after so many years. I’d still love to go on a yoga retreat somewhere… Ah if only there was more money and time. Glad to hear C’s job is sorted! You’ll have to telle the details 🙂

    • I’m sure we can find a retreat that is not too expensive and then go both of us. I’d love that. Details about job will come when the contract is signed.

  2. Tillykke med den vidunderlige beslutning! Uddannelser kan man da virkelig ikke få for mange af! Fire år lyder som lang tid at vente på at kunne komme til at undervise, men rejsen derhen vil givetvis blive spændende og god for både krop og sjæl.

    Hvordan fik du has på dårligdommen i knæet?

  3. Jeg går i lige så høj grad, måske endda mere, efter rejsen end efter målet men man skal faktisk begynde at undervise før de 4 år er omme – det er en del af pensum.

    Mht knæet, så fik akupunktøren, alias mirakelmagerne fra Uccle, på 2 behandlinger smerten til at forsvinde fuldstændig.

    • Fantastisk med akupunktøren – skulle du ikke prøve ham med nakken!

      God rejse – jeg håber, at du – også jeg lidt – vil blive beriget af rejsen!

Leave a Reply

