Blomster med omtanke

Det er ingen hemmelighed, at jeg er vild med blomster. Det ved de fleste i min omgangskreds. Men det fedeste er nu alligevel at få en gang værtindeblomster – ikke som buket men bare i rå bundter. Fordi giveren ved, at jeg elsker at blomsterbinde, at jeg faktisk meget hellere selv vil lave buketten end at få en, jeg næste dag alligvel splitter ad for igen at sætte den sammen på min måde. Ikke at jeg ikke værdsætter eller ikke kan lide at få en buket (omend det tit sker hernede, hvor smagen ikke altid er som min), men bare fordi det er selvforkælelse af karat at få lov selv.

Sådan en betænksom giver var min nabo i dag. En kender af mig!  Hurra for hende! 

Det ligner måske en mor-barn buket men der er altså ingen skjulte hentydninger her - bare at I ved det 😉

3 thoughts on “Blomster med omtanke

  1. Hvor sødt og betænksomt! Det er så dejligt at få gaver, som man ved, at giveren har tænkt over 🙂 Man skal dog med blomster kende modtageren ret godt, synes jeg, før man “tør” komme med bundter, som let kan få det dér “to bundter for en tyver” over sig. Men hurra for din søde nabo!

    • Ja, man skal kende modtageren ret godt, men det er også pointen her. Jeg ville selv ikke komme med bundter til ret mange men til mig, er det helt rigtigt. Og “to for en tyver”, som her var “3 for en 12’er” passer også rigtig godt på mig (det tror jeg dog ikke nabo’en vidste). Jeg synes jo, det er en fed udfordring at få noget smukt ud af lidt og billigt. Ligesom at lave god mad ud af 2 dåser flåede tomater 🙂

Leave a Reply

