Bølgeskvulp

Kender I det at drømme, at man går, løber eller på anden måde bevæger sig, men at man alligevel ikke kommer frem? Som om man står i strid modvind eller har fået tunge blylod om anklerne og således ikke kan flytte sig?

Sådan føles min dag i dag. Det er to skridt frem og lige så mange tilbage eller som en gammel vinylplade, der hele tiden falder i det samme hak. 

Det er en højst irriterende fornemmelse. Og mens den automatiseret del af mit hoved raser mod denne ufrivillige stilstand, fordi det ikke harmonerer med, at jeg bør producere noget, så arbejder den anden og mere beviste del med at acceptere. For jeg ved godt, at selv-bebrejdelse ikke gør nogen (mig) godt og at der for enden af accepten ligger en følelse af frigørelse, som helt sikkert ville gøre mig bedre. Nogle dage er bare sådan og i dag er en dem.

Opskriften er tilnærmelsesvis den samme som for at undgå søsyge og den medicin vil jeg nu ordinere og indtage. Rid med bølgerne – ikke imod!

2 thoughts on “Bølgeskvulp

  1. Det lyder som om, at det ville være en rigtig god idé at lave noget helt andet, end det du lige har sat dig for. Havearbejde er en fantastisk terapi, hvis altså ikke lige det er havearbejdet, du er gået i stå med.

    Madlavning, bollebagning eller vasketøj er også gode overspringshandlinger – det er jo noget man alligevel skal have gjort, så det hjælper lidt på samvittigheden, at man i hvert fald fik dem hakket af på listen.

    At være søsyg er ikke rart, så jeg vil foreslå at gå udenfor og kigge mod horisonten – det plejer at virke 🙂

Leave a Reply

