Toplækker torsdag

Kender I tilstanden af nærmest eufori, når noget godt er fuldendt? Når for eksempel man har gjort noget, man i en eller anden grad frygtede? Jeg gør! Sådan havde jeg det efter onsdagens workshop, som forløb helt efter planen. Tilbagemeldingerne fra deltagerne var både gode og konstruktive, og coach-kollegaen og jeg selv var meget tilfredse.

Og så var det jo, at jeg på forhånd havde planlagt en række gode ting for mig selv. For selvom følelsen af eufori i sig selv er en belønning, så er det noget så dejligt at give sig selv en helt konkret gave for et stykke veludført arbejde.

Min gave var en ansigtsbehandling. Det var første gang, jeg var hos denne veninde til min sædvanlige skønheds-engel men hendes vinger alias hænder var ikke mindre engle-agtige. I TO skønne timer lå jeg og svævede i en tilstand af nærmest lykkelig. Ansigtsbehandlingen inkluderede nakke, skulder og hovedbundsmassage og mens ansigtsmasken kælede for min tørre og fugthungrende hud, blev også mine tæer nusset og forkælet. Behøver jeg at sige, at jeg svævede derfra?

Derfra gik turen direkte til blomsterbutikken, hvortil jeg havde vundet gavekort, og hvor jeg købte blomster, som jeg gik hjem og lavede buketter af – en til mig og en til coach-kollegaen, som fejrer fødselsdag i dag.

Endnu et skud af selvforkælelse og total nydelse. 

Har heldigvis nye projekter i pipelinen, for gaverne her giver mig lyst til at have flere successoplevelser, så jeg kan give mig selv flere gaver.

Det er en ret god (og velkendt) motivationsstrategi det med at have en gulerod, og jeg kan virkelig kun anbefale den.

8 thoughts on “Toplækker torsdag

  1. Hvor fantastisk! Ikke blot at høre om selvforkælelsen, som lyder ganske vidunderlig, men også at høre, at selve din performance gik godt! Tillykke med det!

  2. Havde tænkt på dig og ønsket, det blev en god oplevelse, og hvor dejligt at høre, at du selv og deltagerne var ovenud tilfredse.
    Ja, lad os få gulerødder og lakridser frem for piske – det gælder i alle livets sammenhænge; ift. børn, arbejdsløse, vores egen hverdag osv. God pointe Lakrids-louise:-)
    (Hvorfor hedder din blog egentlig noget med lakridser – er der en grund udover, at bogstavrimet klinger smadder-godt?)

    • Louises lakridser var resultatet af et opslag i ordbogen under L. Jeg kan ikke engang huske, hvad jeg ledte efter, men mine øjne faldt på lakridser, og så tænkte jeg: Louises lakridser – det er da det, min blog skal hedde. Jeg ELSKER lakrids og har altid savnet det, når jeg var i udlandet på længere ophold og nu har jeg altså været her i 6 år! Da bogstavrimet så ovenikøbet var fedt, så blev det dét 🙂

  3. Tjae, min kone læste desværre dette indlæg og nu hænger jeg på den:) Super Sensitiv Søndag hedder det åbenbart for hende.

  4. Pingback: Hverdagen i en gameplan « Louises lakridser

Leave a Reply

