Hverdagen i en gameplan

Normalt ville rodet ikke være et adjektiv jeg ville bruge om mig selv (selvom mit skrivebord lige pt kunne vidne om noget andet). Jeg kan på den anden side heller ikke hævde, at jeg er struktureret. Således ved jeg ikke altid, hvor diverse papirer er eller hvor prinsessens endnu ikke påsyede spejdermærker blev af – jeg ved bare, at jeg ikke har smidt dem ud!

Til gengæld behøver jeg ikke en kalender, selvom jeg har en, for at have overblik over, hvem der skal hvad og hvornår eller om jeg har tid til et møde den eller den dag. Så sandheden ligger nok et sted imellem.

De seneste dage, ja faktisk uger, har jeg dog forsøgt mig med en mere organiseret tilgang til min hverdag. Simpelthen fordi jeg oplevede, at for mange ting hang. At jeg blev u-produktiv. Da jeg samtidig blev klar over, at tiden, efter ungerne er blevet hentet i skolen og indtil aftensmaden skal laves, ofte blev ren spildtid for mig, når de enten har legekammerater på besøg eller bare leger skønsomt og pudser-lige-glorien-agtigt sammen, så gav det pludselig rigtig meget mening at forsøge sig med en slags gameplan for ugen.

Og det har sgu virket (pardon my French!). Jeg synes ovenikøbet, det har givet mig fornyet drive og lyst – ja, selv frihed. For nu ved jeg, hvad jeg skal nå, for at “holde fri” med god samvittighed og har jeg tid til overs, så har jeg en liste med ting, jeg kan forkæle mig selv med – det var den med motivationsstrategien fra forleden.

Så når alt kommer til alt, så har jeg måske alligevel et struktur-gen. Og det er egentlig meget godt, eftersom jeg står over for at skulle organisere champagnesmagning og efterfølgende frokost for sådan cirka 30 venner og bekendte og deres 15-17 børn her i huset om små 10 dage. Her ville en organista nok være at foretrække fremfor en rodedukke, synes I ikke?

One thought on “Hverdagen i en gameplan

  1. Der har du helt ret – det vil være en rigtig god idé at have organiseret en hel masse på forhånd, ihvertfald planlagt det – så kanonen kan skydes af på det helt rigtige tidpunkt, det gør tingene så meget lettere for én selv, når man har gjort sådan, så god idé med en ordentlig gameplan
    knus
    mor

Leave a Reply

