Når bare der er kærlighed nok

Jeg kan næsten ikke tro det, men i morgen KOMMER HAN HJEM. Elske-konsulenten er færdig med sine 3 måneder som udstationeret telekomekspert og jeg som græsenke.

Disse gaver ligger og venter på, at Papa kommer hjem

“Tiden skal nok gå stærkt” mindes jeg at min elskede sagde, da jeg småtudende og rødøjet knuste farvel sidste gang for små 4 uger siden. Og minsanten, tiden gik om ikke stærkt så med lige præcis den hastighed, tid nu engang går. Vi klarede det; vi overlevede, ja jeg vil ligefrem mene, at det faktisk har gjort os godt.

Det er ingen skade til at savne lidt eller meget. Det sætter dagligdagens trummerum og småproblemer i perspektiv. Det har i hvert fald sat mine i perspektiv. For hvad betyder en aleneaften i en slidt sofa, en køretur i en gammel bil eller en solooplevelse af ungernes skoleopvisning, når bare vi ved, at vi har hinanden (selv på distancen) og at kærligheden er intakt, ja endda forstærket? Meget lidt, ingenting fristes jeg til at sige. For når alt kommer til alt, så kører vi rigtig langt på literen, når bare der er kærlighed nok.

One thought on “Når bare der er kærlighed nok

  1. Åh ja, kærlighed. Vi tager ham let for givet – tager let alt muligt i livet for givet. Man har dokumenteret, at det er en fysisk ting – hjernen SKAL overraskes med nyt indimellem, da den ellers tilpasser sine forventninger til det kendte og på den måde glemmer at se, hvad vi har – og som kloge Anna Skyggebjerg siger, så er “alt hvad vi har, alt vi behøver”. Så det kan faktisk være godt med lidt adskillelse eller bare et eller andet, der vækker vores system, så vi virkeligt SER – ser den smukke helhed igen og ikke bare detaljerne, som vi let irriteres over.
    Tillykke med at han kommer hjem kære Louise

Leave a Reply

