Sommerferiehit #1

Da jeg vågnede i morges, var jeg for første gang i 9 dage ikke øm nogen steder i kroppen. Jeg konstaterede dermed, at jeg er restitueret efter et af sommerferiens højdepunkter: sidste uges familiesportsferie i de belgiske Ardennerbjerge.

Det var en anderledes og super ferieform. Området i hjertet af naturparken Les deux Ourthes er en sand naturperle, selskabet en stor familie, aktiviteterne varierende og sjove.

Der var mulighed for at dyrke indendørs sportsgrene som badminton, tennis, håndbold, volleyball, hockey, bordtennis mm. og udendørs aktiviteter som kajak, orienteringsløb, bue og pil, vandring og mountainbike. Det var ganske enkelt genialt. Jeg genkaldte mig virkelig glæden ved at dyrke en masse sport, som jeg gjorde det for mere end 20 år siden!

Det var også sjovt at stifte bekendtskab med for mig nye aktiviteter, som Ultimate; en frisbee holdsport, bouncer ball; en slags håndbold med trampolin som mål eller lacrosse; en blanding af baseball, fodbold og hockey. Alle holdsport der appelerede til mit teamspillerhjerte. 

Endelig var familiedagen med aktiviteter for børn og voksne sammen prikken over i’et.

Udover de daglige sportsaktiviteter var opholdet perfekt timet og tilrettelagt. Nogle ville måske mene, at det var lige lovlig disciplineret med morgenvækning over højtaleranlæget hver morgen kl. 7.30, samkaldelse til måltiderne præcis kl. 8, 12 og 18, skemalagt oprydningshold efter maden, etc. men jeg nød det. Der var ganske enkelt ikke brug for at tage vare på særlig meget selv – der blevet taget hånd om ALT – vi skulle bare møde op.

Med til det samlede positive billede skal lyde, at Adeps, som foreningen hedder, er en regional enhed under det frankofone fællesskab med et formål: at fremme sportslig og fysisk aktivitet hos det wallonske folk (og sådan nogle som os, der bare bor der…). Der ydes derfor regional støtte til opholdet, hvilket de 115 deltagere naturligvis har fattet. De var nemlig alle gengangere (og belgiere) undtagen os, for man skal vist lede langt efter et bedre og billigere alternativ. Men hey, sig det ikke til nogen, vel!? Så skal vi jo bare dele vores nyfundne integrations- og sommerferiehit med alle mulige andre 🙂

One thought on “Sommerferiehit #1

  1. Pingback: Tartare à la belge « Louises lakridser

Leave a Reply

