Sommerferiehit #2

En af de sommerferieaktiviteter, jeg havde set meget frem til, var hot yoga hos Nalini Yoga i København, som jeg havde vundet 3 turs-kort til hos hende her.

Jeg var lidt skeptisk mht varmen – rummet varmes op til 37 grader og så sveder man ellers sin yoga ud. Jeg er ikke 100 meter mester i varme; kryber som regel ind i skyggen. Men her var der ingen skygge og jeg tror heller ikke, hot yoga bli’r min yogastil. Men men. Der var meget godt at hente alligevel. Intensiteten i Nalinis 90 minutters hot yoga var, ja, intens. Meget mere konditionspræget cardiotræning, end jeg er vant til. Og smidigheden var virkelig i top i de opvarmede omgivelser. Lokalerne var lyse og indbydende, der blev budt på læskende kokosvand efterfølgende og personalet var super søde.

Så når jeg siger, at hot yoga nok ikke bliver min favorit yoga-disciplin ligger svaret primært i, at jeg netop ikke trives i høj varme. Selvom jeg til dels formåede at vende mit fokus mod asanas (øvelserne) og ikke varmen, så svedte jeg så meget, at det alligevel blev en faktor at forholde sig til.

Men jeg udelader bestemt ikke muligheden for at tage tilbage til Nalini Yoga, måske en kold vinterdag, hvor 37 varmegrader nok kan lokke en inden for i de på flere måder varme og imødekommende omgivelser.

3 thoughts on “Sommerferiehit #2

  1. Kære Louise

    Har selv overvejet en tur,men tror jeg venter til vinter.
    Sveder man ikke så meget at man glider på måtten og stillingerne bliver farlige?
    Kh Annette

    • Kære Annette,

      jo, man sveder og glider derfor nemt på det obligatoriske håndklæde, man lægger på måtten. Jeg tog det nu væk ind i mellem simpelthen fordi jeg ikke kunne holde stillingerne. F.eks. downward facing dog var nærmest umulig at blive stående i pga mine fugtige hænder. Men jeg synes alligevel du skal prøve det til vinter.

      Kh Louise

  2. Hej Louise,

    ja jeg har også været der, og har det nok på samme måde som dig: Det er et skønt skønt sted, meget wellness agtigt, men varme er heller ikke mig. Jeg er også primært en Pitta-person, som sig selv er meget ild-agtig og derfor ikke har det godt i varmen…

Leave a Reply

