Storesøstre altså!

Jeg er lillesøster. Til to større søskende. At jeg ikke er blevet traumatiseret af det skyldes vel, at mine søskende var søde og kærlige ved mig, som søskende nu engang er!!! Eller måske har det noget at gøre med, at hjernen fortrænger det ubehagelige med tiden. Jeg erindrer kun svagt noget med nogle selvforsvarsteknikker, som min storesøster skulle bruge forsøgskaniner til at øve sig på. Og vi stod vel lige for, min bror og jeg…

Grunden til jeg kom til at tænke på det her søskende-halløj var nu, fordi jeg her til morgen overhørte, hvordan prinsessen alias storesøster her på matriklen forklarede lillebror, hvad han skulle ønske sig til sin fødselsdag på lørdag. 

Prinsessen: “Hvis du siger til mor, du ønsker dig playmobil svømmebassinet og luksuscampingbilen i stedet for fodboldbanen, som du så kan få til jul, så leger jeg med dig“.

Lillemanden: “Jamen, jeg vil så gerne ha’ fodboldbanen“.

Prinsessen: “Det må du selv om. Men så leger jeg ikke med dig“.

Groft! Siger jeg bare og tænker mit…

6 thoughts on “Storesøstre altså!

  1. Vi vil flage for Marius -lillebror – på lørdag og råbe HURRA – og håbe på at han får fodboldbanen –
    mormor

Leave a Reply

