Blå drømme

“Blåt er altid pænt” og det tilslutter jeg mig fuldt og holdent. Det tog mig ganske vist nogle år at indrømme. Jeg synes måske blå var en konservativ, kedelig farve. Men med tiden og x antal stykker tøj i blåt senere, står jeg fast ved det. Blå er bare min farve.

Ikke den skoleuniformsagtige marineblå eller den turkisblå, men de mere douce nuancer af blå. Jeg har mange varianter af den i mit klædeskab: støvet blå, petroleumsblå, mellemblå, gråblå eller bare ubestemmelig Louise-blå.

Så det var selvfølgelig oplagt også at lave nogle blå mandala’er. Som nævnt forleden er udvalget af ungernes tush’er i blå ikke imponerende, så i eftermiddags smuttede jeg forbi den dejlige tush butik og fandt et par dyre og lækre af slagsen.

Resultaterne er jeg er selv ganske tilfreds med – dog mindre med den tredje. Den blev lidt for sminket, lidt for turkis, ja, bare lidt for meget. Men det var også før jeg fik de fine, nye tush’er, så der måtte jeg gribe til det værktøj, der nu lå i kassen. En handling jeg forøvrigt er tilhænger af i mange af livets facetter: altså at bruge det man har. Men det er en helt anden snak, som jeg gemmer til en anden dag.

Leave a Reply

