Præmieindlæg

Kender I det med at overspringshandle? Hvem har ikke ordnet vasketøj, ryddet op, tjekket facebook, blogsurfet, spist, sovet til middag eller gået chokoladeamok bare for at undgå at lave det, der stod og lyste mest på dagens to-do liste? Jeg har!

Men ikke i dag og heller ikke i går, hvis jeg nu skal pudse glorien ekstra grundigt. Faktisk skriver jeg dette indlæg som PRÆMIE for, at jeg har taget tyren ved hornene og påbegyndt det, der skulle gøres.

Hvordan gjorde jeg så, ville I måske spørge? Først lavede jeg en klassisk to-do-liste. Dernæst fremhævede jeg det punkt, der var det sværeste men helt klart også det, der ville give mest mening i sidste ende. Det jeg under normale omstændigheder ville udskyde til sidste time hvis overhovedet få gjort!

Det fremhævede punkt lyder måske ikke af meget men er stort

Så gjorde jeg mig det behageligt. Tændte stearinlys, lavede en god kop te og tog de varme hyggestrømper på, så kolde tæer ikke skulle blive et påskud for at fjerne fokus.

Måske ikke de mest rappe men bløde, varme og hjemmestrikkede

Og så skrev jeg (for det var det, jeg skulle). Og holdt fast, selv når det blev svært. 

Så nu høster jeg frugterne fra 2 virkelige produktive dage og føler mig ansvarfuld, handlekraftig og stolt. Ikke dårligt at gå på weekend på de følelser. Særligt fordi det er mine egne høje idealer om produktivitet, jeg har levet op til.

PS: Jeg har ikke taget patent på metoden, hvis nogen skulle have lyst til at efterprøve den.

2 thoughts on “Præmieindlæg

  1. Argh – du rammer lige i solar plexus….. Selv kommer jeg som oftest først i gang, når blodet flyder derfra, hvor kniven sidder på struben!! Jeg har valgt en anden metode for i morgen, hvor jeg SKAL lægge sidste hånd på et strategi-skriv. Jeg har inviteret mig selv hjem til de kære, omsorgsfulde forældre, hvor det så er meningen, at jeg skal forkæles i pauserne (læs måltiderne :-)) men hvor jeg så til gengæld er nærmest låst inde med computeren i mellem pauserne.

    Måske skulle jeg begynde at overveje, hvad præmien skal være, når det hele er afleveret 🙂

    • En gulerod er altid rar at se frem til og det hjælper som regel på motivationen. Men pisken eller kniven om du vil, den virker jo også. Er måske bare ikke så behagelig?

      Lyder dog til at være en hyggelig strategi den med at lade sig opvarte indimellem, sålænge man holder sig til aftalen (med sig selv) imellem måltiderne!

      God fornøjelse med skriveriet!

Leave a Reply

