Vaskebjørn og hyggesokker – det holder

Er tilbage som lovet med en status på dagens arbejde. Den korte version: planlægning er vejen frem. Den lidt længere: men jeg skal blive bedre til det.

Satte udover opgaveprioriteringen (som til dels holdt) også tiden i struktur (det holdt). Benyttede mig af 4 intervaller på 25 min. med 4-5 min. pause, så 30 min. pause og derefter forfra igen. Det er den såkaldte pomodoro teknik (tomat-teknikken opkaldt efter et tomatæggeur). Hos mig er det vaskebjørnsteknikken.

Jeg måtte stille bjørnen ind i skabet, for den tiggede megahøjt

Tidsnormeringen af de prioriterede opgaver holdt til ikke helt. Jeg brugte mere end de 2 timer på udvikling af 3 nye produkter (endnu ikke færdig) men skulle til gengæld kun bruge 1 time på at fintune mit koncept (svaret på, hvem min målgruppe er, hvilket problem, jeg løser for dem, samt måden jeg løser det på).

Endelig skal I også vide, at jeg syntes, jeg allerede var et hestehoved foran, da dagen begyndte. Jeg tog nemlig i går et spontant PR tiltag (sådan noget, man kan, når man er flyvende), og som jeg kort tid efter fik positiv tilbagemelding på. 10-4!

Alt i alt en produktiv dag til trods for at tiden ikke holdt, men det gjorde koncentrationen til gengæld. Så meget at jeg glemte at hente mine børn. Ups! Men det var jo heldigvis hverken mørkt, koldt eller vinter (vel mor og far?), så de bemærkede knap deres forpustede mor indfinde sig på skolen på en meget flad cykel og med hyggesokker i sandaler. Det var nok godt ligeså!

One thought on “Vaskebjørn og hyggesokker – det holder

Leave a Reply

