“Der er ingen depression…

… købet af en ny hat ikke kan kurere”. Citat Karen Blixen.

Det er et af mine yndlingscitater og det selvom jeg slet ikke har noget rigtigt shoppe-gen og heldigvis har været forskånt for depressive tilstande, næsten da. 

Der var lige dengang jeg var nyudklækket medfølgende ægtefælle til min kære mand. Der var jeg til tider rimelig frustreret og på grænsen af små-depressiv. Og det selvom jeg fulgte den kloge dames vise ord og købte mig hele 2 hatte 🙂 (Der var ophørsudsalg i en gammel en af slagsen her i byen og så lå den jo lige for).

I dag ved jeg godt, at man ikke kan købe sig ud af sådan en “depression”. Surprise! Nej, der skal helt andre boller på suppe. Blogging for eksempel. Og det har jeg siddet og skrevet om hele dagen. Forhåbentlig ender det med en artikel. Det skal det. Og det gør det også.

Indtil da glæder jeg mig over weekendens gode shopping, stærkt påvirket af min super-shoppe-søster, som var på besøg og ingen underliggende depression. Nyt tøj blev det til men også denne fine loppe-dame, som nu står og pynter på veranden. Sammen med salaten der!

2 thoughts on ““Der er ingen depression…

  1. købe sig ud af depression – det kommer da an på hvor meget man shopper igennem. Taler af erfaring…..:-)

Leave a Reply

