En blog, en selvudviklingsdagsbog

Jeg har nu fået afleveret artiklen om blogging for udlandsdanskere, som jeg har brugt en hel del timer på at skrive. Det har været en intens men rigtig god process, som jeg virkelig har nydt. Også selvom det har været en udfordring at sætte ord på.

Som med mine nyhedsbreve eller mine workshops, så er bonusen ved at skulle  forklare/undervise andre, at læringen af stoffet integreres hos mig selv.

Så selvom jeg før artiklen ikke var i tvivl om, at blogging er et fantastisk medie for udlandsdanskere, så er jeg nu helt og aldeles overbevist. Og det endda af en grund, som jeg ikke engang har nævnt i artiklen. Men det er fordi, den er lidt nørdet. Selvudviklingsnørdet.

Faktum er, at en blog er en fantastisk selvudviklingsdagbog. Og et udlandsophold er eller kan i hvert fald være selvudvikling på højt plan. Fordi der bliver vendt op og ned på alt det, vi kender, fandt tryghed og var sikre i, før vi rejste ud og nu skal til at skabe på ny.

Med en blog genfinder vi langsomt noget af den form og struktur, som vi mangler. Vi knytter nye bånd med dem hjemmefra, får et dansk element ind i en fremmed hverdag og får frem for alt et frirum, som er vores og som vi kan forme og kontrollere.

Så vil man have hånd i hanke med sit udlandsophold, så er blogging et virkelig godt redskab.

4 thoughts on “En blog, en selvudviklingsdagsbog

  1. Hej Louise,
    Det lyder rigtig spændende. Hvor og hvornår er det muligt at læse din artikel?
    Jeg er fuldstændig enig med dig I, at det at gå i dybden med noget forøger ens egen indsigt, og for mig giver det mere klarhed og forståelse.
    Kh Mie

    • Hej Mie, artiklen bliver offentliggjort i det danske klubblad her i Belgien. Så den er ikke lige til at få fingre i uden for landet. Men jeg skal nok finde ud af at få den scannet ind eller bare lægge den her på bloggen, når først den er ude.

  2. Ja, enig – vi vil læse med. Godt skrevet, Louise. Sætter meget fint ord på, hvordan det er at blive udenlandsdansker og endnu engang en cadeut til bloguniverset – hep hep, kh Karin

Leave a Reply

