Passion i svøb

Hvis ikke jeg har fortalt det før, så er jeg fan af Pernille Melsted og hendes Find din Passion mission. Missionen, der går ud på at få folks øjne op for deres passioner og så dyrke dem. Privat såvel som professionelt.

I dag var prinsessen til klaverundervisning for første gang. Efter eget valg. Okay, jeg sagde måske en gang eller to, at klaver var bedre end violin, men ikke noget med at presse – bare skubbe blidt.

Det dejlige var, at hun virkede til at kunne lide det og adskillige gange i dag spontant er gået hen til klaveret og øvet sig.

Det varmer ikke bare mit klaver-hjerte men også mit passions-hjerte. Ikke at jeg med sikker stemme kan sige, at det bliver en passion, men fordi jeg læser spontaniteten som et tegn. På at det trækker i hende. Et lille skridt måske men et skridt og en start på noget, der måske (måske ikke) kan blive til en lidenskab.  

Jeg holder et vågent øje og lover (mig selv og alle jer andre) ikke at skubbe unødigt på.

5 thoughts on “Passion i svøb

  1. Hej Louise..
    Jeg har en søn på 11, som aldrig har fået undervisning i klaver!
    Han er også begyndt – spontant, og helt af egen fri vilje at sætte sig til klaveret.
    Spiller sine egne toner og jeg prøver at inspirere lidt.
    Forslår kendte ting som fx. temaet fra Godfarther og andre melodier. Ikke at jeg kan spille for ham – for jeg kan ikke spille selv, men så kan jeg nynne og synge tonerne.

    Istedet går vi på YouTube. Skriver sangens navn + “piano” og vupti, er der en video der viser hvordan man spiller melodien på klaver….

    Det varer ikke længe før den sidder i fingrene 🙂

      • De rien 🙂
        Hører meget gerne om udviklingen og om det også virker for Prinsessen….

  2. Jeg er også vild med Pernille, og hendes passion! Livet er for kort til at lade sig nøjes og til ikke at leve sine potentialer fuldt ud!
    Dette citat har jeg fundet i en livstilsbutik i Taipei, og jeg elsker det “You only lives once. But if you do it right, once is enough”!

Leave a Reply

