Et kinderæg af glæde

Det slår mig lige (igen) at lykken ligger gemt de mest besynderlige og samtidig mest oplagte steder. Det gælder bare om at se efter.

Jeg sad egentlig og sled lidt med en opgave. Oversprangshandlede mig væk fra ubehaget og over til facebook. Hen til et forum af lovpris-øsende bemærkninger fra gamle klassekammerater over weekendens succesfulde gensynsfest. Ah, det gjorde godt at læse om og lige huske på igen. For det var vitterligt en sjov aften.

Så ned til frokosten, hvor jeg egentlig først tænkte, at jeg ikke havde noget ordentligt, for så at blive glædelig mindet om, at der var leftovers fra i går: husbondens fantastiske (og sjældne måske derfor ekstra gode) minestrone.

Og endeligt matchet af de rigtige ord til den opgave, jeg sloges med.

Hey – det var jo hele 3 ting. Ganske som den inspirerende Anna Skyggebjerg dagligt finder frem til.

Der skal ikke så meget til – bare lidt opmærksomhed.

One thought on “Et kinderæg af glæde

Leave a Reply

