Bruxelles fordele og Paris ulemper

Med en familiekonstellation som vores: fransk/italiensk/dansk, ja så er det ikke så mærkeligt, at vi bor i Bruxelles. For her er der ret mange af “vores slags”. Bruxelles er en smeltedigel af nationaliteter.

Udover at føle mig hjemme i diversiteten, ynder jeg at fremhæve Bruxelles for en anden ting. Dens geografi. Cirka halvvejs mellem Danmark og Frankrig og også centralt placeret i Europa iøvrigt.

Det er derfor nemt og hurtigt at komme til metropoler som Paris, London og Amsterdam for at nævne dem tættest på.

Vi har stadig London til gode som udflugtsmål. Og selvom vi overvejede den seriøst til vores kommende 10 års bryllupsdagstur, så valgte vi alligevel Paris – igen! Fordi vi har så mange dejlige minder og gode venner der. Og fordi ungerne har til gode at være oppe i Eiffeltårnet. For 4 år siden betragtede vi det kun nedefra.

Se lige de der små, nuttede unger! Og se hvor smalle mine solbriller er!

Jeg glæder mig til gensynet. Med Paris! Ikke specielt med Eiffeltårnet, for det er ikke kun ungerne, der har til gode at være oppe i tårnet. Det har jeg også men af en årsag, som jeg ikke ved, om ungerne køber. Højdeskræk!!

3 thoughts on “Bruxelles fordele og Paris ulemper

  1. Jeg har det pudsigt nok ligesom dig – altså ikke med højdeskrækken… men med Paris. Det gør det jo heller ikke bedre, at jeg har boet der og faktisk føler mig mere hjemme der end i BXL. Så jeg ender ALTID der – i stedet for lige at tage den der tur til London, som jo er lige så tæt på nu med Pancras-stationen.

    Men der er altså bare noget helt specielt ved Paris – med eller uden Eiffel-tårn!

    God tur!

    • Ja, og nu bliver det en første gang med tog for os. Det er jo endnu nemmere – 1 time og 37 minutter. Som fra Kbh til Fyn 🙂

Leave a Reply

