Passion for jul – i oktober!

Det hører absolut til en af fordelene at være græsenke, at jeg allerede primo oktober kan gå i julechok uden spidse kommentarer fra sofahjørnet. Ja, du læste rigtigt. Julen har indtaget vores spisebord i form at snor og bånd i alle farver.

Jeg er, med STOR fornøjelse, gået igang med forberedelserne af årets store julemarked i Den danske Kirke her i Bruxelles. Som medansvarlig på Granboden – der hvor der sælges advents- og dørkranse samt julelysdekorationer – har jeg taget tjansen som sløjfebinder af godt 400 sløjfer til vores 100 adventskranse (okay, ret skal være: måske kun 200, hvis vi også bruger dem, der var tilovers fra sidste år. De er bare kedelige…)

Jeg fik lavet 44 i går aftes med hyggelig julemusik, julete og kanelkiks som det rette akkompagnement.

At juleforberede er ren passion sprøjtet direkte ind i mine årer – selv i oktober og også helt frem til december. Jeg får sjældent for meget og glæder mig allerede til jeg kan gå igang igen.

Og, synes jeg lige jeg vil indskyde, før jeg rejste til Belgien, havde jeg aldrig tid til den slags. Der var 1. søndag i advent helliget al juleklargøren og med lidt held en enkelt dag mere i december. Nu tager jeg mig tiden og er dybt taknemmelig over, at jeg kan tillade mig det.

8 thoughts on “Passion for jul – i oktober!

  1. Vi holder også julebazar her i Shanghai …men det største problem er at få varerne ind i landet…det er ikke sådan lige til. Kalenderlys og lign kan vi heller ikke få her, så man er nød til at forsøge at skaffe fra Dk.I Hong Kong er der ingen problemer, og de skulle efter sigende have den FEDESTE bazar med alt hvad hjertet kan begære for en stakkels dansker langt hjemmefra. Post meget gerne billeder fra når I afholder jeres;-)

    • Åh, stakkels dansker langt hjemmefra :-). Jeg kan alt for godt sætte mig ind i, hvor slemt det må være ikke at have adgang til de danske ting, der sætter julestemningen. Så må I tage til Hong Kong. Det er da tættere på end DK… Skal nok poste billeder.

  2. Hvor skønt….. For mig, som arbejder i et firma, der lever af at sælge gaver og julepynt, ja så har julen jo været i gang længe og vi er for længst gået i gang med foråret 2011…. Det betyder bare, at jeg kan “jule” det meste året og glæder mig til at gøre i det i privaten 🙂

    God arbejdslyst med sløjferne!

    • Kære Anette, jeg tror ikke man bliver mere jule-minded af at være væk fra Danmark, man bliver vist bare mere dansk :-). Og så er julen virkelig et nationalklenodie. Men jeg har altid elsket at være jule-kreativ med dekorationer, kranse og klip og her får den så bare på fulde tangenter, allerede fra oktober.

  3. Julemarkedet har jeg heller ikke været til i flere år – men det var så hyggeligt med alt det danske julepynt. For mig er det fast tradition at modtage et kalenderlys i min fødselsdagspakke hjemmefra, da det er kun nogle dage inden den 1. december – og det er højt skattet det lys!

    Hvis jeg husker det, skal jeg lige høre dig, hvornår julemarkedet er – det kunne sagtens friste til en udflugt, hvis jeg er i byen den weekend!

    • Nille, julemarkedet er d. 20. november. Svigermors fødselsdag!! Jeg kom heller ikke sidste år, men jeg er dog endnu ikke ekskluderet af familien :-).

  4. Pingback: Julenørdet eller krealysten? « Louises lakridser

Leave a Reply

