Kærlighed og røde sko

Det der i 1997 begyndte som et platonisk, professionelt forhold, udviklede sig i sommeren 1998 til en 2 måneder lang og intens mail-udveksling, hvilket blev indledningen på et år som rejsende elskende ml. Paris og København, som førte til sammenføring i København i 1999 og endelig blev cementeret i oktober 2000 med ring på fingeren og kærlighedsløfter afgivet i venner og families påsyn.

Jeg taler naturligvis om pariserpendleren og jeg, der i dag fejrer 10 års bryllupsdag. Sammen med de røde sko. Dem havde jeg nemlig på for 10 år siden og det har jeg også i dag.

Skoene er fra Milano, hvor min mand måtte til for at købe sig et Dolce Gabanna jakkesæt til brylluppet. Intet mindre kunne gøre det. At jeg endte med at købe min kjole hos Stasia var naturligvis en helt anden sag. Men dengang var vi jo også DINK’ere (Double Income No Kids).

4 thoughts on “Kærlighed og røde sko

  1. Uh – et dejligt jubilæum med de sko, og en påmindelse til mig, der i et helt år har overvejet at sælge min brudekjole. Jeg tænker, at jeg ikke får brug for den igen, men mine omgivelser er bestyrtede ved tanken om at bortskaffe så kostbart et minde – hvad synes I?
    Nu er sko jo også lidt mere anvendelige (måske) end min brudekjole….

    • Diana, jeg synes, du skal sælge din kjole, hvis du føler for det. At jeg stadig bruger mine sko er fordi jeg elsker dem højt og så er de jo anvendelige, fordi de ikke er hvide. Alternativt kan du måske få farvet din kjole og syet den om, kortet af eller lignende. Det gjorde min søster, og så fik hun en festkjole ud af det.

Leave a Reply

