Jeg fristes

Selvom jeg for tiden er meget glad for mit arbejdsliv, så hørte jeg i weekenden om et muligt job, som fik mig til at flirte med tanken om noget andet og noget mere. Ikke i stedet for mit nuværende virke men som et supplement. Jeg vil ikke blive mere konkret nu, da jeg ikke ved, hvor meget jeg kan lægge i det og det vil jeg undersøge, før jeg taler over mig.

Essensen er sådan set bare, at jeg er blevet fristet. Og det bliver man vel livet igennem. Af mennesker, muligheder og udfordringer. Øvelsen er så lige nu at finde ud af med mig selv, hvor meget, hvis noget overhovedet, jeg vil gøre ved det.

Da jeg umiddelbart hørte om muligheden, talte det nemlig slet ikke til mig. Og så pludselig under aftenens kartoffelskrælning, så sovsede jeg mig i mulighederne, begejstredes over den potentielle udfordring og særligt de mulige nye, kollegiale forhold. For laver jeg en hurtig indkogning af alle ingredienserne, så kan jeg mærke, at det primært er det med kollegerne, der taler til mig. Og det skal jeg lige tygge på, om det også er grundlag nok at søge nye græsgange på. Måske, måske ikke.

I’ll keep you posted!

5 thoughts on “Jeg fristes

  1. Det lyder rigtig spændende. Og tror du har ret – vi fristes livet igennem. Lyder nu som om du har ret styr på få mærket efter om det er noget. Pøj pøj med sammenkogningen, glæder mig til at “smage på” resultatet 😉 kH karin

  2. Iiih, hvor jeg kender det! Jeg er vist i samme summeposition lige nu – jeg er fristet! Ikke af et nyt arbejde helt konkret – men af andre muligheder, som jeg har lidt svært ved at få ud af hovedet. En fristelse, der skal have tid til at modne, så jeg bedre og nøgternt kan vurdere, hvor meget der er reelt muligt og hvor meget, der bare er vilde drømme.

    Men det er også dejligt bare at drømme om, hvordan tingene kan være jo…

    Held og lykke med det!

  3. Jeg ventede en del år, før jeg fulgte mit hjerte og sprang fra mit gode, trygge velkendte job til mit nye skønne liv som selvstændig.
    Afgørende er selvfølgelig, som du selv skriver, hvad årsagen egentlig er, til at man fristes.
    En anden ting er, at jeg tænker, at jeg oftere fortryder ting, jeg ikke gør, end ting, jeg gør…..

    • At jeg oftere fortryder ting, jeg ikke gør, end ting, jeg gør – den satte noget i gang i mit hoved. Tak for et godt råd, Diana!

Leave a Reply

