Æv og juhu

Som jeg skrev om for nylig, blev jeg fristet af en supplerende jobmulighed. Så fristet, at jeg havde tænkt mig at gå efter det. Og så fik jeg i aftes at vide, at jobbet var blevet besat. Jeg blev altså overhalet indenom, mens jeg gik rundt og tænkte mig klar.  

ØV! Det føltes som en kold klud i hovedet. Selvom det endnu ikke var andet end en tanke i mit hoved, en uprøvet mulighed og en potentiel chance.

Jeg var tæskesur for en stund. Og lod min mand (på telefonen) og ungerne (omkring mig) forstå det. At jeg var sur men ikke på dem.

At jeg gav mig selv lov til at være sur gjorde, at det var intenst i et par timer og så forsvandt det. Og da jeg lagde hovedet på puden i går aftes var det glemt. Jo, jeg ville da stadig gerne have prøvet det af, men i stedet for at dvæle ved det, besluttede jeg mig hurtigt for at komme videre og fokusere på andre ting.

Så på kort tid gik jeg fra at være eddikesur til at være boblende glad. Fra skuffelse over at være gået glip af en mulighed til glæde over, at der venter så mange gode ting i mit nuværende arbejdsliv. Både i den helt nære fremtid og i den lidt længere ude.

Ja, det er lige før, at jeg nu tænker, at det faktisk er godt, at jeg ikke fik muligheden for det supplerende job. For så kan jeg fortsat fokusere helt skarpt på min egen business. Juhu og tak for det.

2 thoughts on “Æv og juhu

  1. Så fedt at læse dit indlæg hvor du går fra den eddikesure til den hujende glade. Det var nok ment-to-be at du lige “missede” den mulighed. Du fik lige en reminder om at holde fokus på din bizz som du faktisk at skrevet meget positivt og energisk om længe. Så godt reflekteret og udlevet. Du er på rette vej – igen… smiler… KH Karin, PS. og sådan er fristelser, de guffer vores fokus og energi i sig, og hvis vi ikke handler ret hurtigt får de al for meget taletid (oppe på den øverste etage) ihvertfald her hos mig! Men hæj, de efterlader os så bageefter med et endnu skarpere fokus og glæde over det vi laver.

Leave a Reply

