Ønsker af forskellig art

Præget af diverse nyhedsbreve og blogindlæg om nytårsfortsætter, mål og mening for 2011, har jeg fattet papir og pen og kastet mig ud i at notere mine målsætninger for det kommende år. En helt dejlig øvelse, særligt her i fase et, hvor man jo bare kan ønske. Senere kommer så det hårdere arbejde med at realisere.

Som hjælp til realiseringen, har jeg tilmeldt mig Lykkes spændende momentum eksperiment fra februar næste år. Det handler om at lykkes med en ny vane eller nå et bestemt mål.

Hun anbefaler, at man kun vælger en ting, man vil arbejde på. For så er chancen for at lykkes meget større. I know! Men alligevel. Hvordan vælger jeg? Jeg har mange mål på min liste. Personlige såvel som professionelle.

Mit hoved siger, at jeg skal vælge et professionelt. Min mave, et personligt. Jeg ved godt, hvad jeg bør lytte til og alligevel kan jeg ikke vælge – endnu! Trods års træning er det stadigt lidt usikkert for mig at handle på min mavefornemmelse. Mit hoved opponerer på grund af gammel vane og frygt, vil jeg tro.

Når jeg alligevel tror på, at jeg nok skal få truffet det rette valg, er det fordi, de sidste års resultater har vist mig, at når jeg lytter til min mave, så lykkes jeg. 

Men jeg skal altså lige have lidt tid endnu til at afvæbne hovedfrygten og give plads til mavefornemmelsen.

Indtil da, kan jeg passende fokusere på de ønsker, der helt naturligt kommer fra maven og som jeg ikke har problemer med at lytte til. Nemlig dem for min kommende fødselsdag. Familie og venner – en ønskeseddel er på vej!

Leave a Reply

