D’ dansk

I weekenden var jeg igen afsted på min yoga-uddannelse – ja, den der måske er ved at være fortid (for jeg er tilmeldt og optaget på den efteruddannelse, jeg skrev om forleden. Nu også med et bonus nytårskursus!!)

Jeg havde betalt for denne yoga-weekend, så selvfølgelig tog jeg afsted, hvilket var skønt og derfor fik tvivlen frem i mig. Ikke hvorvidt jeg vil efteruddannelsen hos PM, men hvorvidt der eventuelt kunne blive plads og råd til dem begge? Men det er et helt andet indlæg.

I frokostpausen sludrede jeg med en sød belgisk medstuderende, som nysgerrigt spurgte ind til det at være dansk. Hvordan lyder det, spurgte hun f.eks. “Ja, nu taler jeg så dansk, jeg hedder Louise, holder af yoga og lakriser”, osv, sagde jeg. Hun grinte men sagde, at det var smukt.  

Hun spurgte også til julen. “Er I ligesom tyskerne, vilde med jul?” Det kunne jeg jo kun svare ja til. Vi fejrer julen hele december.

Og derfor sidder jeg også her, nogle minutter før hente-unger-tid og er klar til at jule. For jeg glæder mig nok ligeså meget som dem (måske mere), til vi skal se et nyt afsnit af hele 2 julekalendre – Absalons hemmelighed og Jul i Valhal. Begge kom dumpende med forjule-posten før december og er skattede indlæg i vores forjulehandlinger.

For ikke at tale om julebageriet. Jeg har netop købt ind til chokolade/lakridstrøfler (lyder det ikke himmelsk?). Og jeg får dem, måske, for mig selv, for mine unger er altså ikke så danske, at de kan lide lakrids, selvom de om nogen, som børn af mig, har fået den ind med modermælken. Måske netop derfor 😉

2 thoughts on “D’ dansk

  1. Chokolade-lakrids trøfler ??!! Det lyder FANTASTISK! Har du en opskrift du vil dele med dit blog-univers 🙂 Det lyder som en meget spændende tilføjelse til vanillekranse, nøddekager, dadler med marcipan og nougatroulade.

  2. Ja, lidt over i Johan Bülows lakrids med chokoladecover, ikk’? Selvfølgelig deler jeg opskriften, men jeg venter lige til jeg har prøvet den af. Det bliver i dag eller i morgen.

Leave a Reply

