5 skarpe til at bryde blokeringen

Kender du den der følelse af at have taget tyren ved hornene og fået fod på en opgave, du har danset om længe? Den der berusende sejrsfølelse af at have overkommet dig selv og dine forhindringer for ikke at have gjort det før? Den der følelse af stolthed og storhed, fordi den opgave var en milepæl i din plan?

De følelser sovser jeg mig i lige nu. Og det bedste er, at det kom så relativt let, da først jeg gik igang. Fordi jeg havde sat en struktur op for mit arbejde.

Jeg skulle skrive. Helt konkret lave min freebie, altså den gave, man får, når man skriver sig op til mit nyhedsbrev. Den har manglet siden jeg gik dansk med min hjemmeside i september (og mangler lidt endnu, da den lige skal gøres lækker).

Min fremgangsmåde var: 

  1. Vær bevidst om dine rammer (hvorfor og til hvem taler du)
  2. Visk tavlen ren fra eventuelle forrige forsøg
  3. Skriv uden at dømme
  4. Sæt dig i modtagerens sted, igen og igen
  5. Nyd det (lav en god kop te, værdsæt at du har tid)

Aah! Det var godt. Perfekt at holde weekend på.

En god en af slagsen til dig!

3 thoughts on “5 skarpe til at bryde blokeringen

  1. God ide, at strukturere opgaven. Nogengange er den der forbistrede opgave meget større inde i hovedet, end den viser sig at være, når man først er gået i gang, og det er jo egentlig ret skørt at gå rundt og stresse over!

  2. Super skarpe 5 – måske jeg kan tilføje en 6. Drop den hårde dom mod dig selv om at du har sovset opgaven. Nu er du jo på vej. Ros dig selv. Okay det blev måske lige 6,7 og 8’teren. Du fik der. Tak for inspirationen. Den hapser jeg lige til de opgaver – jeg har danset lidt for meget juledans om… KH Karin

Leave a Reply

