Franske bobler

En af de helt store fordele ved at leve i et såkaldt blandet ægteskab, er at man kan blive inspireret af andre traditioner og kotumer end de danske.

Blandt andet elsker jeg den franske (og også meget belgiske) skik med at drikke aperitif før middagen. Og i endnu højere grad omkring en højtid, da denne aperitif så ofte er champagne. I denne uge har jeg således drukket bobler ikke færre end 3 gange. Men det har ikke været en for meget.

Forleden kom pakkeposten også med 12 flasker af vores nye hus-champagne fra dem her. De skal blandt andet drikkes til min forestående fødselsdag. Men vi drak dog også en i går. Ikke bare i gode venners men også i disse lækkerbiskners selskab.

Velrenommerede, franske makroner i skønne farver og smagsvarianter

 

4 thoughts on “Franske bobler

  1. Enig. Du kan tro, min mor så lidt mærkelig ud, da min schweiziske kæreste fiskede champagnen frem juleaften inden maden. Omvendt ser schweizerne ret mærkelige ud, når jeg i Geneve insisterer på, at vi skal drikke gin&tonic før maden 🙂

    Herlig blog forøvrigt – vi har jo visse ligheder.

    • Bonjour i Geneve og velkommen til! Ja, der er jo unægtelig nogle lighedspunkter ml vores blogge og hang til champagne åbenbart :-).

Leave a Reply

