Just Do It

Første arbejdsdag i det nye år. Jeg har glædet mig. Ikke at ferie ikke er dejligt men jeg er altså også fan af hverdagen. Og alenetiden. Uden børn. Og mand. Bare mig. Så kan jeg jo suverænt sætte dagsordnen.

En dagsorden, der i dag har budt på oprydning. Ikke i fysisk forstand (det vidner mit skrivebord om) men mentalt. For at et nyt år med nye vaner og nye tiltag rigtig kan tage bo, må der gøres plads.

Jeg har således haft min liste over hængeparteer under kærlig behandling. Streget, hakket og taget hånd om stort som småt. Lige fra håndtering af kedelige men nødvendige moms- og skattesager, over tidsbestilling hos både tandlæge og gynækolog, møde med min pensionsrådgiver til et enkelt, men fra min egen side, længe ventet, salgsfremstød på mail. Og kl. er kun 13!

Det er befriende at få hakket af på listen. Listen, Pernille Melsted (som jeg var på nytårskursus hos), også kalder Just Do It listen. Nemlig listen over de opgaver, som oftest ikke kræver meget mere end 5 minutter og en telefonopringning men som alligevel tit og ofte får lov at hænge i sølet. Af forskellige årsager.

Men nu er meget af det gjort og det føles godt. Jeg tror, jeg holder linien året ud. Ingen svinkeærinder. Just do it, når de melder sig, de der opgaver. Okay, hvis ikke året, så måneden ud da 😉

8 thoughts on “Just Do It

  1. God plan! Der er noget skønt og friskt over et helt nyt år, hvor man får lyst til at få styr på det hele. Jeg tror rigtig meget på Just do it listen eller den mentale oprydning, så der kan komme fokus på det, der er vigtigt. Den er bare ikke altid så let at gennemføre i virkeligheden.
    KH Lise

    • Nej bestemt ikke altid så let at gennemføre men jeg har (igen) erfaret, at når jeg sætter tingene lidt i system, så går det meget bedre. Udover Just Do It listen er der så de lidt tungere vægtklasser, nemlig vane-listen og mål-listen. Dem vender jeg tilbage til en anden dag.

  2. Ja “just do it” ! Har lige præcis den påmindelse til at hænge ved mit skrivebord som en slags memory board 🙂
    det er nu engang skønt at tømme hovedet lidt engang imellem – det gi’r ny energi.

  3. Tak for at huske mig på det. Det er så simpelt og alligevel så let at glemme. De kan også bruges hvis man, som jeg nogen gange gør, tænker for meget i stedet for bare at handle..
    Så endnu en gang tak!

  4. Har Melsteds nytårskur tilgode. Skriver du ikke lidt om det – var det godt – skal jeg afsted i år?? Har lige nuppet just-do-listen ideen og kaster mig over de ting der står på listen NU. Tak for inspirationen og dejligt du er tilbage her i blogland. KH Karin

  5. Ja, jeg er tilbage Karin, men det er du ikke :-(. Savner indlæg fra din hånd. Men godt du stadig er herude. Nytårskurset er absolut en rejse til hovedstaden værd. Ikke at der er meget, jeg tror du ikke allerede ved som coach, men bare det at tage sig tiden, tænke tilbage på året der gik og året der kommer og gøre det i godt selskab. Det holder. Kh Louise

  6. Pingback: Mål med mere « Louises lakridser

Leave a Reply

