Mål med mere

Det er en af de dage, hvor jeg bobler indeni trods regn og trist udsigt fra vinduet. Det var ikke givet fra morgenstunden, at det skulle blive sådan. Men to ting gjorde udfaldet: 1) Årets første yoga-time med min altid inspirerende yogalærer. 2) Færdiggørelse af mine mål og planlister for 2011.

Sidstnævnte har virkelig gjort mig i godt humør. For selvom der ligger en stor opgave i at nå de mål, jeg har formuleret mig og indføre de nye vaner, jeg har sat mig for, så giver det god energi at formulere at jeg f.eks. vil:

– genindføre min personlige yoga-praksis,

– påbegynde og fuldføre passionscoachuddannelsen,

– introducere en månedlig udeaften for min elskede og jeg,  

– lave ny hjemmeside og blog,

– endelig få den nye sofa, vi har snakket om i årevis.

Hvis du vil prøve noget lignende, kan jeg dele et par øvelser inspireret af Pernille Melsted og dennes nytårskursus.

Tag 3 stykker papir:

1. Just do it. Til ting som skal ryddes af vejen for at give plads til det nye,  apropos mit indlæg forleden.

2. Vaner. Til dine nye vaner. En hjælp her er at lave et afkrydsningsskema, hvori du sætter et kryds hver gang, du har foretaget dig denne nye vane. Hjælper dig med sort på hvidt at se, om du gør det så meget, du nu vil. Ex. dyrke yoga 4 gange om ugen i 30 min.

3. Mål. Til de lidt mere omfattende projekter. For at lykkes med dem, vil jeg anbefale at lave dig en plan. Bryd det større projekt ned i overskuelige delprojekter, som du igen deler ind i konkrete handlinger, der er til at gå til.

Nå, men det var bare det, jeg ville sige. Hej! Og god fornøjelse, hvis du kaster dig ud i arbejdet.

PS: Man siger, at dem der skriver deres mål ned har større chance for at nå dem, end dem der ikke gør. Tænk over det!

2 thoughts on “Mål med mere

  1. Det er så herligt, at man kan boble indeni og stråle udenpå af yoga og gode tanker 🙂 Virker som et par gode værktøjer, du skriver om.
    Jeg kan selv godt lide, at det er visuelt, har f.eks. hængt en tavle-rulle op på min dør, hvor jeg kan tegne og fortælle, alt det gode jeg gerne vil manifestere, i dag i morgen og resten af året…

  2. Britt, det var da en fantastisk ide. Jeg er nemlig ikke så meget til visionboard, som ellers også anbefales. Men en rulle til tekst og evt. tegninger, det kunne jeg godt finde på.

Leave a Reply

