På ski og på glatis

Mor, jeg vi gerne snart afsted på ski igen“, proklamerede prinsessen til morgen. “Også mig“, stemte lillemanden i.

Gerardmer i Vogeserbjergene var destinationen for weekendens ski-udflugt. Og det kan anbefales. Hvis man er til ski. Hvilket jeg faktisk ikke er. Så altså også, selvom man ikke er. Et dårligt knæ, som kommer fra det uheld, jeg havde på mine første ski for små 22 år siden og som driller mig den dag i dag, er min undskyldning.

Men sne og bjerge, det kan jeg godt lide. Og flammenkuchen med bacon, løg og creme fraîche. En aldeles smagfuld, lokal pizzavariant fra Alsace. Deraf det tyskklingende navn.

Og sol og blå himmel, unger med røde kinder og store tandpastasmil for ikke at tale om god, gedin aftenhygge i venners lag og med Trivial Pursuit.

Har aldrig været en ørn til TP men i den franske udgave er jeg endog ret så meget på glatis. To svar kunne jeg. Uden fransk islæt. Hvilken vin smager af harpiks og hvem satte en stopper for Bjørn Borgs sejrsrække i Wimbledon? Retsina og John McEnroe selvfølgelig. Alle svar er jo nemme, når bare man kender dem!

5 thoughts on “På ski og på glatis

  1. Jeg er absolut heller ikke skimenneske… den karrier sluttede på en kælkebakke i Farum for 30 år siden, hvor jeg præsterede at køre ind i det eneste træ nedenfor bakken. Siden dengang har jeg ikke iført mig noget som helst, der bevæger sig under mine ben!!!

    Men Flammeküche smager GODT!!! Jeg elsker det – og den der ser virkelig lækker savlende god ud 🙂

    • Jeg kan næsten se det for mig Nille :-). Jeg havde garanteret også taget træet, hvis det var mig. Men jeg tog altså børnebakken og nogle overrevne ledbånd til følge. Heldigvis har jeg beholdt kærligheden til sne og god mad. Så det er det, jeg må fokusere på, når nu resten af familien gerne vil på ski.

  2. Mmm, ved præcis vad du mener. Findes der noget bedre end sol, sne, børn og skoldhed gulasch med udsigten til en alpetop? Det skulle da lige være sol, strand, børn og isvafler i “Lejet?”…..

    • Og I har det lige om hjørnet nu, ikk’? Gerardmer ligger faktisk ikke langt fra Basel. Det snakkede vi om, da vi kørte derned. Men der var desværre ikke tid nok til en afstikker 😉

Leave a Reply

