Det hele til det halve i Marques Avenue

Som jeg før har omtalt, så er jeg ikke den fødte shopper. Kombineret med en økonomisk (nærig?) indstilling til det med at købe noget, man ikke virkelig har brug for, ja så skulle jeg vel være den sidste til at komme med et shoppetip.

Men, Marques Avenue i Metz (Talange hedder forstaden) er et factory outlet, som ligger klods op og ned af motorvejen (så det er nemt, hvis I skulle køre dertil bare for det) og som formår trods mine “begrænsninger” at få mig til lommerne. Her får man nemlig det hele til det halve. Og det i sig selv er vel grund nok til at give tippet videre.

Mine favoritter er Triumph undertøj (hvor en af mine svigerinder arbejder. Det er hende med det lange sorte hår. I får uden tvivl et stort smil og ekstra god service, hvis I kommer forbi og hilser fra mig). Særligt Valisère – Triumphs high-end mærke er her til at komme i nærheden af rent prismæssigt. Normalt er det ikke (+/- 1200 kr for et sæt).

Og Petit Bateau! Åh, enhver mors drøm. Min mand spurgte mig engang. “Hvad har andre folks børn på af nattøj og undertøj? Jeg mener, vores har jo altid Petit Bateau!” Ja, det har de. Fordi jeg synes, det er det lækreste og sødeste af slagsen. Men det er normalt dyrt. Bare ikke i Marques Avenue. Der får du nattøj til omkring 20 € mod sædvanlige 40. Og undertøj til langt mindre naturligvis.

Petit Bateau nattøj med stjerner til prinsessen

Er I til chokolade (og hvem er ikke det?), så smut forbi Klaus chocolat. Der er altid smagsprøver. Og god service. Her arbejder nemlig svigerinde nr. 2. Hun ligner sin søster. Bare hils!



Uden for selve Marques Avenue ligger der masser af andre outlet butikker, såsom Lewis, nike eller Ralph Lauren. Så finder du ikke lykken indenfor, kan du sikkert gøre det udenfor.

God fornøjelse og på gensyn til næste Metz indlæg, som kommer til at handle om noget helt andet, nemlig kunst og kultur!

Leave a Reply

